Monday, January 18, 2010

rupe-rupenye...


malam tadi saya g buat spek mata...
lama sangat doh spek saya xberganti...
in fact saya mmg tak suke sangat pakai spek ni...
rase macam buruk je muka saya ni bile paka spek..huhu..
kalo dh memang xlawa tu kena la terima hakikat..ye tak...huhu

berbalik cerita kat kedai spek ni kan,
saya pun checkla kadar kerabunan saya kt komputer yang disediakan...
mak aiii...terperanjat saya...kanan 275 kiri 350...
last nite saya check company yang sama kt mydin,kanan 250 kiri 270
saya pun question a gadis pengechek tu,mlm td sy check lain...
dia pun jawab...ooo mmg komputer kita tinggi skit...
saya mcm dh syak wasangka skit...

tapi teruskan je a, untuk kemudahan saya menonton tv...
tambahan lagi tengah2 musim australian open ni...
mesti nk menonton aksi rafael nadal dengan lebih jelas...haha
dh pilih2 jenis bingkai n cermin yang berkenan, suami pun dh bayar,
dia kata "kak, jom kita masuk dalam...kita double check sekali lagi..."
saya pun follow a...kali ni check manual plak...tgk2 huruf kt dinding nampak ke tak...
dah settle yang tu sekali power mata saya just 225 kanan, 250 kiri...
isy memang la..

saya rasa la kan,ni saya punya syak wasangka je la,,,
diorang memang saja je letak setting yang tinggi untuk komputer kt depan tu,
supaya bila orang check,mak aiii,power tinggi a...kena buat spek ni...
hmm gtula rasanye,saje nk lebih2kan takut orang...
supaya orang mudah terpedaya,mesti nk wat spek cepat2 kn...
untungla diorang...
by the way,dulu lecturer saya penah cite,optometrist ni,modal ye skit je untuk
sebatang spek tu,tp dia bagi kita punyala mahal...
mmg kaya a buka kedai spek mata ni...
buleh g mekah balik hari ni...
ulang alik je sampai selesai haji...hmm jadi ke gtu???

by the way,
saya dah pun dapat spek saya,
dah pun menikmati aksi rafael nadal dgn jelas malam tadi,
dan dah pun menelan dua bijik panadol malam tadi...
sakit kepala mak aiii sementara nk get used dgn spek ni...huhu
apapun terima kasih suami tersayang yang berkorban duit untuk isterimu ini...
thanks adam sebab tersenyum bila tgk ibu pakai spek...
(ibu perasan cantik a sekejap bila adam senyum tgk ibu) hehe




3 comments:

  1. awak emel kat saya muke awak pkai spek sket..sure saya rasa awak bertambah chantek..uhuhu..

    u are alwiz bey=utiful in my eyes darling..ahahah

    ReplyDelete
  2. cun a.. tp kesian pulok sakit pala

    ReplyDelete
  3. ila: haha...malu a awak...mcm kelako je...

    sayang: ye la tu cun...pandai bodek ey...nk upah ape ni?

    ReplyDelete