Thursday, January 28, 2010

kalau dah tertulis...

ahad lepas kitorang gi pasar malam...
pegi pasar malam untuk kedua kalinye
sejak setahun lebih menjadi rakyat alor gajah ni...huhu

jalan2 jumpa orang jual puyuh goreng n telur puyuh...
rase teringin pulak...
teringat zaman kecik2 dulu selalu makan telur puyuh...
baik kampung ayah saya je selalu makan telur puyuh...
bestnye dulu2...

berbalik cerita kt pasar malam...
mmg tersedia telur yang sudah dikupas,
tapi saya agak keberatan nak beli yang itu..
so,saya memilih untuk beli yang belum berkupas...
harganya dua ringgit untuk lima belas biji..
saya tanye pakcik tu,boleh tak kalo nak beli singgit je?
boleh katenye...sepatutnye singgit lapan biji je ni,
tapi pakcik bagi sepuluh biji la,katenye lagi...
saya senyum seraya mengucap syukur...rezeki adam...

pulang ke rumah,encik suami segera ambik plastik telur puyuh...
dikupas satu,,xelok ke ni yang?macam xmolek je...
cuba lagi satu a...
ketuk2,eh rosak gak ke yang ni?
tengok2,rupanye telur belum masak lagi...
saya ingatkan dah rebus...rupanye telur mentah lagi la...
rugi je dua biji...dahla saiz telur puyuh ni XS je...huhu

tapi takpela...
dh tersurat...
kalau dah tertulis rezeki kami lapan biji je...
pakcik tu bagi extra sampai sepuluh pun,
lapan bijik jugakla yang jadi rezeki kami...
lapan biji jugakla yang selamat masuk mulut kami...
kalau dah tertulis....

adam sedap je makan telur kuning...telur putih dia reject gtu je...




4 comments:

  1. bgus la adam mau mkn telur..
    dhiya` anti sungguh ngn telur.
    huhuhu

    ReplyDelete
  2. hehe...dulu adam allergic ngan telur...makan je merah2 muka dia...sekarang je baru ok...alhamdulillah a...bagi telur kuning pun dhiya' tak suke ke?

    ReplyDelete
  3. kenapa saya belum komen? rase macam dah..huhu...
    saspen lah citer awak nih, saya ingatkan ketuk2 keluar anak burung puyuh

    ReplyDelete
  4. haha...saya pun mula2 ingat macamtu gak bile c.asan tanye rosak ke telur ni...hehe

    ReplyDelete