Thursday, January 14, 2010

ajaibnye...

tempoh hari mase baru2 masuk ward,adam selalu nangis..
dia cuak dengan surrounding dia...
ditambah dengan kondisi badan yang tak berapa nak sihat...
sedut nebulizer nangis...
makan ubat nangis...
ibu tinggal gi toilet nangis...
ibu tinggal g basuh tangan kat sinki nangis...
tengok nurse datang dekat dia nangis...

tp saya ada ubat yang sangat ajaib...
sampai saya boleh buat adam tenang setenang2nye...
pendek kate sedut neb tu boleh sambil duk tercongok...
sampai lentok...
hinggakan nurses pun tegur...
bagusnye baby dia,baik je sedut neb...
dia xtau mula2 adam nk kenal neb tu,meraung2 bila disuakan ke muka dia...

berbalik pada ayat saya yang ajaib tu...
ayat ni diajar oleh ex-habib saya...(satu tika dulu)
merangkap abib saya...(dulu dan sekarang)
merangkap zaujun saya...(now n forever)
merangkap papanye adam...(n adik2nye adam)
hehe...
ayat ni diajar satu tika dulu la...
ayat ni memang jadi halwa telinga adam tetiap hari la...
sangat mudah menenangkan adam...
sangat mudah menidurkan adam...
sangat berubat time adam xsihat...
semoga selawat syifa' ni akan tertanam dalam hati dan minda adam...
sampai dia besor...
sampai dia dh jd ulama'(insyaALLAH..)
sampai adam pun dh ada anak2nye sendiri...
amiinnn...
ajaibnye selawat syifa'...


5 comments:

  1. dhiya' pown suke gak selawat syifa'..cuba awak kongsi sket selawat syofa' tuh canner..ehehe

    ReplyDelete
  2. kalimah Allah tiada tandingan...cuma kite yg alpa..

    ReplyDelete
  3. ila: awak...selawat syifa' ni jugak dikenali dgn name selawat tibb...tau selawat tibb x?

    akaqkaypoo: subhanAllah...jauhkanla kami dari sifat lupa ya ALLAH...

    ReplyDelete
  4. oo ajaibnya..kongsi la sket cni..leh mnfaat sma2..

    ReplyDelete
  5. haha...mmg ajaib..selawat tibb tonah...allahummasalli 'ala muhammad...tibbil qulubi wa dawa'iha...wa'afiatil abdani wa syifa'iha...wa nuuril absoori wa dhiya'iha...wa'ala alihi wasohbihi wabarikwasallim...

    ReplyDelete