Wednesday, August 26, 2009

saya benci bila...

menghuni di kawasan kediaman ni ada beberapa perkara yang buat saya rase tertekan dan benci....
saya benci bila...

a) pasangan suami isteri cina depan rumah ni berkaraoke...kalo suara sedap xpela jugak...suka nyanyi kuat2..favorite timing utk dia nyanyi adalah waktu azan berkumandang...mau lawan ka???show some respect a...
note: favorite song dia "si jantung hati"... ????

b) bile kedengaran horn motor....laungannye..."petai petai..petai petai..."kuat gile...favorite timing waktu baby saya tido...tensennye saya..huhu...
note: mak saya penah beli petai ni,MAHAL GILE!!dah la tu sikit2 je isinya...mmg xpatut..

c) bile pakcik yg renovate rumah jiran saya tu mesin papan or drilling something...bisingnya masyaALLAH...favorite timing,waktu tengahari, time baby saya tengah layan tido dia...aduh...tensen lagi...dh a beso rumahnye...cemburu gue...

d) bile van babu baba datang berniaga diwaktu petang...pastu pasang lagu kanak2 bangsa dia kuat2...~seluruh alam menyaksikan kesyahduannya~...(tribute to siti nurhaliza..huhu) lagu tu saya dan suami saya pun dah boleh hafal...geramnye saya sebab time dia kumandangkan tu pun time baby saya baru nak tido...
note: jangan nanti lagu tu menjadi siulan dibibir adam sudoh a...na'uzubillah...

e) bile anjing uncle sebelah ni melalak menyalak menyembang yang tuannye tak layan...geramnye saya...tak kire mase...
aduh...mmg tertekan...kadang2 rase cam nak gi sembelih je...dahla uncle tu suka cari pasal dengan suami saya...yang pedihnye anjing ni pun suka pilih time nk melalak time baby saya tido...huhu....

kenapa semua macam dengki baby saya tido ni...den lotihla....pilihla time lain...

6 comments:

  1. asal adam tido jer orang nak buat bising
    asal orang buat bising jer adam tdo...hahaha

    betul saya juga tak suke bila jiran dua sebelah saya renovate rumah. ditgh2 saya sedap tdo di hujung minggu tulah dia nak main gerudi2 bagai. seb baik sekarang dia dah siap, takde gerudi2 lagi. nak cat dah. barulah saya tdo lena di siang hari bulan puase nih..huhuhuaaahaa

    ReplyDelete
  2. hehe...bestla awk skrg kn..menikmati bulan puasa sepenuhnya...hehe...paling sy tensen anjing tu a...tgh2 mlm pun nk menyumbang suara dia...huhu...

    ReplyDelete
  3. ha 2la..kat trg no aman je tau..jgn eles..cepatla blk duk trg plak hehe

    ReplyDelete
  4. to puan salida: jgn kutuk lebey2 org renovate umah, igt cket en abah awk tu contractor, pencetus kebisingan :) hehehe

    ReplyDelete
  5. fathifadhil: hmm hajat di hatu mcmtu la...belum rezeki lagi...doa2knla..

    ReplyDelete
  6. achik: hehe...report kt en ayah tu achik...

    ReplyDelete