Tuesday, February 1, 2011

rindu..

hati saya selalu rase rindu..
rindu pada yang tersayang..
rindu pada kampung halaman..
rindu pada kenangan silam..
rindu pada tangisan baby che adam..
rindu serindu rindunya...

dan...
yang paling saya rindu..
arwah ayahanda tercinta...
yang telah pulang..
bertemu penciptanya...
kekasihnya yang paling dicintai...
alangkah indahnya..
andai dapat masa diundur..

masih terasa..
tangan tua itu..
yang saya kucup tatkala berpisah..

masih terbau..
harum bau tubuhnye..
haruman tulen seorg lelaki..
masih saya simpan aroma itu..
dirongga deria bau saya ini..

masih terpandang..
pipi tua itu..
yang segan-segan..
setiap kali bibir ini singgah mengucupinye...

masih terasa..
redup kasihnya..
saat tangannya menyentuh kepala saya..
tanda redha,kasih, dan restu seorang ayahanda..
tanda bangga seorang bapa..
tatkala saat berpisah..
di hari pendaftaran saya ke universiti..

masih terdengar2..
suaranya..
yang setia mengalun ayat2 suci al-quran..
setiap pagi seusai solat subuh...
tanda cintanya pada kekasih abadinya..

segala-galanya..
masih terasa..
masih segar..
masih terdengar..
masih....

chik...
orang rindu...
rindu...
rindu sangat- sangat..
yang teramat...
sekalung cinta selautan rindu buatmu...
al-fatihah...

al-fatihah buat allahyarham ayahanda Mamat bin Ismail (1942-2010)




2 comments:

  1. kagum sbb dia dah bersedia untuk pergi...

    ReplyDelete
  2. peringatan untuk kita..
    amanla dia disana hendaknye...
    aminn...

    ReplyDelete